آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟
سرخط خبرها

تاثیر بوتاکس معده در کاهش چاقی هنوز تائید نشده است!

  • کد خبر: ۲۰۹۱۶۲
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
تاثیر بوتاکس معده در کاهش چاقی هنوز تائید نشده است!
متخصص چاقی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از روش‌های جدید انجام بوتاکس معده است که البته کارآیی و اثربخشی این روش در کاهش چاقی هنوز در دست تحقیق و مطالعه بوده و ثابت شده نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، امین دلیلی ضمن تاکید بر این نکته که اعمال جراحی چاقی هم معنا با جراحی زیبایی نیست و بلکه جزء جراحی‌های درمانی و خط آخر درمان چاقی محسوب می‌شود اظهار کرد: بیماری که از چاقی خود رنج می‌برد و با مراجعه به متخصص تغذیه، انجام فعالیت‌های ورزشی، بررسی‌های پزشکی و روانپزشکی چاقی درمان نشده است، معمولا به عنوان آخرین گزینه به متخصص چاقی ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روش جدیدی به نام بوتاکس معده در درمان چاقی مطرح شده است تصریح کرد: تعداد زیادی از بیماران مبتلا به چاقی، تمایل به انجام بوتاکس معده به جای عمل جراحی چاقی دارند. عملکرد بوتاکس معده در واقع اینگونه است که توسط سم بوتولینوم عضلات معده را شل می‌کنند، تا معده احساس گرسنگی نکند و باعث ولع فرد نشود.

دکتر دلیلی در عین حال تاکید کرد: بوتاکس معده هنوز در دست مطالعه و تحقیق است و استفاده از آن در کاهش چاقی تأیید نشده است. ایرادات وارد شده به روش بوتاکس معده این است، که درطیف یک BMI خاص اتفاق می‌افتد و فقط در چاقی سطح یک و اضافه وزن قابل انجام است.

متخصص چاقی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: استفاده از این روش، تنها ۵ تا ۶ کیلو کاهش وزن را دربردارد و فردی که ۵۰ کیلو اضافه وزن دارد، کاهش وزن ۵ تا ۶ کیلویی چشمگیر نیست و کسانی که در طبقه بندی عمل جراحی چاقی قرار می‌گیرند، تصورشان بر این است شاید این روش برای آن‌ها مناسب باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->